Garancia

SIGMA Európai gyártói garancia

A SIGMA korlátozott gyártói garanciája kizárólag azokra a termékekre érvényes, melyeket az alább felsorolt országokban, erre felhatalmazott forgalmazók importáltak az adott európai régióba. (ANDORRA, AUSZTRIA, BELGIUM, BULGÁRIA, CIPRUS, CSEH KÖZTÁRSASÁG, DÁNIA, EGYESÜLT KIRÁLYSÁG, ÉSZTORSZÁG, FINNORSZÁG, FRANCIAORSZÁG, GIBRALTÁR, GÖRÖGORSZÁG, HOLLANDIA, HORVÁTORSZÁG, ÍRORSZÁG, KANÁRI SZIGETEK, LENGYELORSZÁG, LETTORSZÁG, LITVÁNIA, LUXEMBURG, MAGYARORSZÁG, MÁLTA, NÉMETORSZÁG, OLASZORSZÁG, PORTUGÁLIA, ROMÁNIA, SPANYOLORSZÁG, SVÉDORSZÁG, SZLOVÁKIA, SZLOVÉNIA, ILLETVE BOSZNIA-HERCEGOVINA, FEHÉROROSZORSZÁG, IZLAND, MACEDÓNIA, MOLDOVA, MONACO, NORVÉGIA, SVÁJC, SZERBIA ÉS UKRAJNA)

A gyártói garanciát a SIGMA Corporation of Japan biztosítja (2-4-16 Kurigi, Asao-ku, Kawasaki-shi, Kanagawa 215-8530, Japán).

Ez a jótállás kiegészíti a jogszabályokon alapuló jogokat, így a gyártói jótállás semmilyen része sem befolyásolja a vásárló jogszabályokban rögzített jogait. A SIGMA az eredeti értékesítés időpontjától számított egy évig a saját gyártói jótállását biztosítja a fogyasztónak, az alábbi feltételek szerint:

Tovább...

  • Amennyiben a termék a jótállási időszak alatt anyag vagy gyártási jellegű hibát mutat, akkor a terméket legjobb tudásunk szerint ingyenesen javítjuk, vagy egy hibátlan termékre cseréljük.
  • A gyártói jótállás igénylésének előfeltétele a vásárlás dátumát igazoló eredeti számla, és a kereskedő által helyesen kitöltött eredeti SIGMA jótállási jegy benyújtása.
  • A jótállás által fedezett javítást a SIGMA saját műhelyében vagy valamelyik erre felhatalmazott szervizben kell elvégezni, ahova a terméket az oda-vissza szállítás költségét is fizetve kell elküldeni. A nem hivatalos szervizek által végzett javítások költségeinek megtérítésére nincs lehetőség.
  • A jótállás alá tartozó javítások az erre jogosult szervizközpontokban történnek. Azokban az országokban, ahol nincs ilyen szerviz, a javítás idejébe bele kell számítani a termék beszállításának és visszaküldésének idejét is.
  • A javításhoz szükséges alkatrészeket a törvényileg meghatározott ideig biztosítjuk. Ezen a határidőn túl, ha a tartalék alkatrészek elfogynak, akkor előfordulhat, hogy a termék javítása nem lehetséges, függetlenül attól, hogy a vásárlástól még nem telt el egy év. A SIGMA bevizsgálás után javítás nélkül is visszaküldheti terméket, amennyiben a termék a szükséges alkatrészek hiánya miatt javíthatatlannak bizonyul, a termék javítását árajánlat küldése után az ügyfél nem rendelte meg, vagy bármilyen más ok miatt.

A jótállás nem vonatkozik:

  • A használati útmutatóban szereplő leírások be nem tartásából, nem megfelelő használatból, ütődésből, leejtésből vagy szennyeződésből eredő károsodásokra, hibákra és meghibásodásokra, például nedvesség, homok, por, kosz vagy akkumulátorfolyás.
  • Azokra a károkra, amit nem megfelelő javítási kísérlet okozott, vagy tett súlyosabbá.
  • Azoknak az alkatrészeknek a javítására, karbantartására és cseréjére, amelyek a normál használat során elhasználódnak vagy sérülnek.
  • A kiegészítőkre, a fogyóanyagokra és a szoftverekre.
  • Azokra a termékekre, amit nem felhatalmazott SIGMA szervizben javítottak vagy módosítottak.
  • Azokra a hibákra, amiket a SIGMA specifikációjának nem megfelelő tartozékok, kiegészítők, termékek, alkatrészek vagy egyéb eszközök okoznak. Ez a jótállás megszűnik, ha a terméken bárki a SIGMA által előzetesen írásban nem jóváhagyott módosítást eszközöl.
  • Azokban az esetekben, amikor a modellnév és/vagy a sorozatszám el lett távolítva, módosítva lett vagy más módon vált olvashatatlanná.

Ez a jótállás nem átruházható, így csak azokra a SIGMA termékekre vonatkozik, amikhez ezt a jótállási jegyet kiállították. A SIGMA csak a hatályos törvényi előírásokon alapuló károkért felelős, különös tekintettel a vonatkozó termék felelősségi szabályokra, de nem kizárólagosan, és csak ezeknek a SIGMA termékeknek a javításáért felelős. A jótállási igények nem térhetnek ki a tönkrement filmek, adathordozók, memóriakártyák cseréjére, felesleges kidolgozási költségekre, adatvesztésre, adatmentésre, akkumulátorokra, utazási költségekre, kieső jövedelemre, költségekre és bárminemű egyéb veszteségekre, amit az anyaghiba okozott. Az adatok mentése a felhasználó felelőssége, mivel azok a javítás során elveszhetnek. A felhasználói beállítások a javítás során elveszhetnek.

Minden egyéb jótállás vagy garancia, különösen a harmadik fél által kifejezetten vagy hallgatólagosan kínált garancia a SIGMA-ra nézve nem kötelező érvényűek, a jótállási kötelezettség azokat a feleket terheli, akik azt a jótállást vállalták. Amennyiben a vevő a SIGMA terméket a törvény értelmében fogyasztóként vásárolja meg, akkor ez a gyártói jótállás nem érinti az ország szerinti törvényes jogokat, amelyekért a helytállási kötelezettség a forgalmazót terheli.

Magyarországi forgalmazói garancia
A Hama Kft. kötelező és kiterjesztett garanciája

A Hama Kft., mint a SIGMA termékek magyarországi hivatalos importőre, az általa forgalmazott objektívekre és konverterekre a gyártói, illetve a magyar jogszabályokban előírt kötelező 1 éves jótálláson túl további 2 év garanciát vállal (1+2 év kiterjesztett garancia). A kiterjesztett SIGMA garancia kizárólag a Hama Kft. által forgalmazott, szabályosan kitöltött magyarországi (Hama Kft. által kibocsájtott) garancialevéllel rendelkező objektívek és konverterek esetén vehető igénybe a kijelölt márkaszervizben.

  • A Magyarországon kívül, Európában (lásd a felsorolt országokat) vásárolt SIGMA objektívek esetén, az 1 éves gyártói garancia az érvényes dokumentumok bemutatásával Magyarországon is érvényesíthető.
  • Az Európán kívül (USA, Kanada, Hong Kong stb.) értékesített SIGMA objektívek esetén, az 1 éves gyártói garancia Magyarországon nem érvényesíthető, Márkaszervizünk a javítást előzetes díjkalkuláció alapján tudja elvégezni.
  • A Magyarországon, de nem a Hama Kft. forgalmazásában értékesített (ún. szürke import) SIGMA objektívek esetén a gyártói garancia korlátozottan érhető el, szervizünk javításonként bruttó 15 000 Ft adminisztrációs költséget számít fel.
+2 év kiterjesztett garancia megvásárlása:

A Hama Kft. lehetőséget biztosít az Európában, természetes személy által vásárolt, de nem a Hama Kft. hálózatán belül forgalomba hozott objektívek esetén a kiterjesztett garancia megvásárlására az alábbi feltételekkel:

  • A +2 év kiterjesztett garancia kizárólag az Európában (lásd a felsorolt országokat), de Magyarország területén kívül értékesített objektívek esetén vásárolható meg, az alábbiakban részletezett díjszabás szerint.
  • A kiterjesztett garancia megvásárlásának lehetősége csak a természetes személy által vásárolt objektívekre biztosított, az első tulajdonos számára, az objektív vásárlásától számított 30 napon belül.
  • A kiterjesztett garancia nem vásárolható meg a Magyarországon online vagy offline csatornákon értékesített, nem a Hama Kft. forgalmazói hálózatán keresztül értékesített termékekre (ún. szürke import).
  • A kiterjesztett garancia nem vásárolható meg az Európán kívül forgalomba hozott termékek (pl. USA, Kanada, Hong Kong stb.) esetén.
  • A kiterjesztett garancia az aktuális díjszabás szerinti árakon, a Hama kft. telephelyén vásárolható meg.
  • A kiterjesztett garancia árak visszavonásig érvényesek, az árváltozás jogát fenntartjuk.
+2 év kiterjesztett garancia díjszabása

Letölthető táblázat: pdf.

Hivatalos SIGMA Márkaszerviz:

Camera Kft. 1085 Budapest, Somogyi Béla u. 19.
Tel.: +36 1 266 8085; info@camerakft.com
Nyitva tartás: H-P : 9-17 óráig
www.camerakft.com

Hivatalos magyarországi forgalmazó:

Hama Kft. 1181 Budapest, Zádor u. 18.
Tel: +36 1 297 1040; info@hama.hu
Nyitva tartás: H-CS : 9-16 és P: 9-15 óráig
www.hama.hu